نشست خبری تیم ملی اعزامی ایران به مسابقات آسیایی موتورسواری؛

ملی پوش اعزامی ایران: هدفم کسب مقام و بالا بردن پرچم کشور عزیزم است

دبیر فدراسیون: برای اولین بار با تایید شورای برون مرزی به صورت رسمی در مسابقات آسیایی موتورسواری (سوپربایک) شرکت می کنیم

نشست خبری تیم ملی اعزامی ایران به مسابقات آسیایی موتورسواری فیلیپین صبح امروز 15آذرماه در پیست موتورسواری و اتومبیلرانی آزادی با حضور فرهاد نژاد فصیحی دبیر فدراسیون، حامد مرادی ملی پوش اعزامی، سهند دلداده مربی تیم ملی و رضا مقسومی سرپرست تیم برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهاد نژاد فصیحی دبیر فدراسیون اظهار داشت: این اولین حضور تیمی رشته سوپر بایک در مسابقات آسیایی است که به صورت رسمی و با تایید شورای برون مرزی اعزام خواهد شد. ورزشکاران سوپربایک تمرینات و مسابقات خوبی را پشت سرگذاشته اند و امیدوار به کسب جایگاه هستیم.
نژاد فصیحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ۴۷ رویداد ملی برگزار کرده است، تقریبا هفته‌ای یک رویداد در کشور داشتیم. چشم انداز امسال نیز در حوزه ارتباط بین‌الملل، توسعه آموزش و افزایش نشاط اجتماعی است. در رویداد ترک دی( تمرین آزاد در پیست) درب پیست ملی به روی همه جوانان و علاقه مندان باز است و با رعایت نکات ایمنی و حضور مربیان آموزش می بینند.

حامد مرادی، ورزشکار اعزامی ایران، به این مسابقات گفت: این اولین تجربه حضورم در مسابقات بین المللی است. مدت طولانی است که در این رشته فعالم و امسال تمرین‌ها و مسابقه‌های خوبی را برگزار کردیم. امید دارم که بتوانم مقام خوبی را در این رقابت‌ها کسب کنم. هدفمم کسب مقام قهرمانی است و بالا بردن پرچم کشور عزیزمان ایران، موتور مسابقه را قرار است اسپانسر مسابقات به صورت یکسان در اختیار ما موتورسواران قرار دهد. قطعاً کیفیت موتورهای آنها می‌تواند تأثیر داشته باشد. ورزش ما پرحادثه است و ما نیاز داریم از موتورهای روز دنیا استفاده کنیم. ما موتور را با هزار گرفتاری تهیه می‌کنیم تا در پیست تمرین کنیم. مثلاً یک لاستیک را از کشورهای دیگر با گرفتاری‌های زیاد و با چندین برابر قیمت تهیه می‌کنیم. امیدوارم مسئولان بیشتر توجه کنند تا ما نیز بتوانیم از موتورهای روز دنیا استفاده کنیم.
مرادی در پایان گفت: تا روزی که احساس کنم بهترین عملکرد را دارم و می توانم به جوانان تجربیاتم را منتقل کنم فعالیت می کنم. فدراسیون کلاس های مربیگری برگزار کرده و ما نیز مدارک مربیگری گرفته ایم و علاقه دارم پس از حضور به عنوان یک ورزشکار، در حوزه آموزش نیز فعالیت کنم.

سهند دلداده مربی تیم اعزامی ایران به فیلیپین گفت: معمولاً برای این مسابقات از کشورهای فعال آسیا دعوت می‌شود. سال ۲۰۱۹ به صورت غیر رسمی در این مسابقات حاضر شدیم و توانستیم به مقام چهارم برسیم. ملی پوش ما بر اساس مسابقات قهرمانی کشور انتخاب شده است. جای دارد از دکتر ناظمی رئیس فدراسیون تشکر کنم این دومین اعزام سال 1402 هست که توسط فدراسیون انجام می شود از فردا تمرینات فشرده‌ای را در پیست سوپر کارت سرزمین ایرانیان(آیلند)خواهیم داشت. ملی پوش ما به صورت حرفه‌ای تمرین کرده و امیدوارم با دعای خیر مردم برای اولین بار در سطح آسیا درخشش داشته باشیم.
در رشته های موتور اسپرت، رقابت ها فردی انجام می شود و با کمک کمپانی های بزرگ و صنعتی موتورسیکلت انجام می شود. اما ورزشکاران ما بنا به عشق و علاقه به این رشته شرکت می کنند. لاستیک و بنزین مخصوص و … هزینه زیادی دارد و واقعاً ورزشکاران ما هزینه زیادی را متقبل می‌شوند. در همین کلاس ۲۵۰ سی‌سی آنقدر رقابت در مسابقات قهرمانی کشور فشرده بود که شاهد کاهش یک‌ثانیه‌ای رکورد کشوری در پیست آزادی بودیم.