رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اردبیل: برای احداث مجموعه ورزشی توریستی در اردبیل نیازمند جذب اسپانسر هستیم

عزیزه تراز: مجوزهای لازم برای فعالیت بانوان موتورسوار در استان گرفته شده است

عزیزه تراز، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اردبیل در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون درخصوص اقدامات انجام شده در این استان اظهار داشت: ما در سال ۹۵ حدود ۳۵ هکتار از زمین‌های منابع طبیعی را با رایزنی‌هایی که انجام دادیم در اختیار گرفتیم. هدف ما احداث یک مجموعه توریستی ورزشی بود که بتوانیم پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی را در این مکان احداث کنیم.

وی ادامه داد: در همان زمان اعلام کردیم به فدراسیون وقت که برای احداث این مجموعه نیازمند کمک فدراسیون و جذب اسپانسر هستیم ولی متاسفانه مسئولین فدراسیون همکاری و پیگیری‌های لازم با نهادهای مرتبط را انجام ندادند.

تراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقدامی روی زمین صورت نگرفت منابع طبیعی زمین را از هیات پس گرفت و بازهم با رایزنی‌هایی که انجام دادیم توانستیم زمین را برای هیات بگیریم. از آنجا که منابع طبیعی همچنان به دنبال پس گرفتن زمین است اگر اقدامی در این ۳۵ هکتار صورت نگیرد قطعا دیگر نمی‌توانیم برای احداث این مجموعه کاری انجام دهیم.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اردبیل اظهار داشت: همه مجوزهای لازم برای فعالیت بانوان در بخش موتورسواری از نهادهای ذیربط استان گرفته شده ولی متاسفانه به دلیل نبود پیست برای بانوان با مشکل فعالیت مواجه هستیم و به یک پشتوانه قوی نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در استان گفت: استان اردبیل همیشه در دو حوزه موتورسواری و اتومبیلرانی فعال است و اخیرا دو گروه ۹ نفره را به برنامه دست فرمون معرفی کردیم و قبل از آن نیز نفراتی به این برنامه معرفی شده بودند.

تراز ادامه داد: در این مدت با توجه به شرایط کرونایی در کشور همواره برنامه‌های فدراسیون را دنبال کرده‌ایم و تمرینات ورزشکارانمان تعطیل نشده است. در هر دو بخش موتورسواری و اتومبیلرانی علاقه‌مندان زیادی در استان هستند ولی با توجه به گران بودن قطعات موتور بیشتر در استان از مسابقات اتومبیلرانی استقبال می‌کنند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم فدراسیون با نهادها و سازمان‌های مرتبط تعامل داشته باشد و ورزشکاران بتوانند قطعات مورد نیاز خود را با شرایط ویژه‌تری دریافت کنند. به خصوص در استانها که از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند.