همزمان با برگزاری مسابقات اسلالوم قهرمانی کشور در شهر کرمان، طرحی نوآورانه برای نخستین بار در سطح ملی با هدف استعدادیابی و کاهش تصادفات رانندگی اجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، محمود لاهرودی، رئیس کمیته آموزش با اعلام این خبر گفت: در جریان مسابقات قهرمانی کشور که در روزهای ۷ و ۸ خرداد ماه جاری به میزبانی شهر کرمان برگزار میشود، بنا داریم برای اولین بار در کشور، پیست مسابقات را در اختیار عموم مردم و علاقمندان قرار دهیم تا فاصلهی میان ورزش حرفهای و همگانی را به حداقل برسانیم.
در این طرح که حاصل همکاری مشترک کمیته آموزش و کمیته اسلالوم است، تماشاگران حاضر در مسابقات قهرمانی کشور تنها نظارهگر رقابتها نخواهند بود. لاهرودی در این باره تشریح کرد: پس از پایان رقابتهای قهرمانی، با حضور مربیان متخصص و بینالمللی، یک دوره آموزش فشرده و اولیه برای داوطلبان برگزار میشود. هدف ما این است که مهارتهای کنترل خودرو در شرایط بحرانی را به زبانی ساده به مردم آموزش دهیم تا شاهد کاهش چشمگیر تصادفات در جادهها باشیم.
رئیس کمیته آموزش با اشاره به جنبههای حمایتی این طرح افزود: کرمان به عنوان قطب جدید این حرکت، شاهد شناسایی استعدادهای نابی خواهد بود که شاید تاکنون بستر مناسبی برای بروز توانایی خود نداشتهاند. به همین منظور، به ۵ نفر از برترین شرکتکنندگان در این چالش همگانی، جوایز نقدی اهدا میشود و ۵ نفر دیگر نیز پاداش ویژهای شامل دوره آموزش تخصصی رایگان دریافت خواهند کرد تا به عنوان نسل جدید قهرمانان اسلالوم وارد این رشته شوند.
این رویداد ملی که در روزهای ۷ و ۸ ماه جاری برگزار میشود، فرصتی طلایی برای خانوادهها و جوانان کرمانی است تا علاوه بر تماشای سطح اول مسابقات کشور، مهارتهای رانندگی خود را زیر نظر برترین اساتید ایران ارتقا دهند.
محمود لاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: این آغاز یک راه بزرگ برای همگانیسازی اتومبیلرانی در ایران است و امیدواریم الگوی کرمان، سرآغازی برای ارتقای فرهنگ رانندگی ایمن در سراسر کشور باشد.
