ورزشکار کارآفرین شیرازی: برای استفاده حرفه ای در پیست، خودروهای مخصوص آفرود ساختیم/ به دلیل محدودیت های سیستم تعلیق، تصمیم گرفتیم یک خودرو ملی مخصوص آفرود آماده کنیم

علی اکبر دبیری کارآفرین شیرازی با ساخت خودروی منحصر به فرد: به دلیل محدودیت ها در سیستم تعلیق تصمیم گرفتیم یک خودرو ملی مخصوص آفرود برای استفاده حرفه ای در پیست استفاده کنیم.

علی اکبر دبیری کارآفرین شیرازی با ساخت خودروی منحصر به فرد آفرود در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت:
حدود ۱۰ سال است که در آفرود فعالیت می‌کنم، در رشته مکانیک خودرو تحصیل کرده ام و در مسابقات کشوری و استانی دارای مقام هستم و در حال حاضر حدود شش الی هفت سال است که در حوزه تیونینگ خودروهای آفرود حضور فعال دارم.

دبیری گفت: به دلیل اینکه سازندگان بزرگ خودروهای آفرودی، این خودروها را برای کاربرد نیمه آفرودی و شهری تولید می کنند و این خودروها توان فشار زیاد مسابقات را ندارد، برای استفاده حرفه ای در پیست نیاز بود که یک سری تغییرات برروی آنها ایجاد شود و اقدام به انجام این تغییرات در چند قسمت خودرو که شامل سیستم تعلیق، رولگیج و موتور گیربکس بود انجام شد.
با وجود محدودیت هایی که در سیستم تعلیق داشتیم تصمیم گرفتیم که یک خودرو ملی ایده‌آل و مخصوص افرود اماده کنیم.
این خودرو فقط مختص مسابقات آفرود است و از سبک خاص سیستم تعلیق برخودار است. هشت ماه تا یکسال روی این خودرو کار شده و به اتمام رسیده است و در حال حاضر خودروی جدید نیز در حال آماده سازی است.

این کارآفرین گفت: همین خودروی در تصویر از طراحی تا اجرا ساخت مجموعه خودمان است. فرام شاسی از لوله و یک موتور هشت سیلندر پر قدرت ۶۰۰۰ سی سی و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده شده است. تست های انجام شده این خودرو در پیست ها موفقیت آمیز بوده و نسبت به خودروهایی که تا به امروز از آنها استفاده می کردیم عملکرد بهتری داشته اند و تایم های بهتری را ثبت کرده ایم.

این فعال شیرازی در حوزه تیونیگ خودرو در پایان اظهار داشت: امیدوارم سطح مسابقات آفرود در ایران ارتقا پیدا کند و ورزشکاران بتوانند رول گیج های بهتری روی خودروها نصب کنند و از لحاظ زیر بندی به روز شوند و بتوانند سیستم های تعلیق جدید تری را طراحی کننند چون در خودروهای آفرود به سیتسم تعلقی و زیر بندی اهمیت بالایی نسبت به موتورو گیربکس دارد.