رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی: رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی در همه شهرهای آذربایجان شرقی فعال شده است/ برای احداث پیست ۸ زمین از منابع طبیعی استان گرفتیم

امیر خیزی: رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی در همه شهرهای آذربایجان شرقی فعال شده است/ برای احداث پیست ۸ زمین از منابع طبیعی استان گرفتیم

 


به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی، سیامک امیرخیزی رییس هیات استان آذربایجان شرقی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون درخصوص اقدامات انجام شده در این استان اظهار داشت: یکی از کارهایی که ما در استان به روی آن متمرکز شدیم فعال کردن شهرستان‌ها بود که بتوانیم ظرفیت رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی را در استان بالا ببریم.

وی افزود: ما در آذربایجان شرقی ۲۱ شهرستان داریم که با توجه به محدودیت‌ها و کمبود پیست که از گذشته با آن مواجه بودیم سعی کردیم هیات‌ها را در همه شهرها فعال کنیم و با رایزنی که با مسئولین انجام دادیم در حد امکان زمین‌هایی را در اختیار گرفتیم تا ورزشکاران محل مناسب برای تمرین و مسابقه داشته باشند. این فعالیت در بخش‌های زیر مجموعه شهرها نیز ادامه دارد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با تعاملی که با مسئولین استانی و فرمانداری داشتیم حدود هشت زمین را از منابع طبیعی گرفتیم که در اختیار هیات باشد‌. خوشبختانه تا به الان در سه قطعه از این زمین‌ها توانستیم پیست احداث کنیم و در تلاش هستیم که با جذب منابع در دیگر زمین‌ها نیز پیست ایجاد شود.

وی ادامه داد: چند مسابقه استانی نیز در سال ۱۴۰۰ برگزار کردیم و برای اینکه در ورزشکاران ایجاد انگیزه شود مسابقات آزاد را برگزار می‌کنیم تا آمادگی آنها حفظ شود. اکثر رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی در استان فعالیت دارد و این آمادگی وجود دارد که برای برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری میزبانی کنیم.