علی اکبر دبیری کارآفرین شیرازی با ساخت خودروی منحصر به فرد آفرود در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت:
حدود ۱۰ سال است که در آفرود فعالیت میکنم، در رشته مکانیک خودرو تحصیل کرده ام و در مسابقات کشوری و استانی دارای مقام هستم و در حال حاضر حدود شش الی هفت سال است که در حوزه تیونینگ خودروهای آفرود حضور فعال دارم.
دبیری گفت: به دلیل اینکه سازندگان بزرگ خودروهای آفرودی، این خودروها را برای کاربرد نیمه آفرودی و شهری تولید می کنند و این خودروها توان فشار زیاد مسابقات را ندارد، برای استفاده حرفه ای در پیست نیاز بود که یک سری تغییرات برروی آنها ایجاد شود و اقدام به انجام این تغییرات در چند قسمت خودرو که شامل سیستم تعلیق، رولگیج و موتور گیربکس بود انجام شد.
با وجود محدودیت هایی که در سیستم تعلیق داشتیم تصمیم گرفتیم که یک خودرو ملی ایدهآل و مخصوص افرود اماده کنیم.
این خودرو فقط مختص مسابقات آفرود است و از سبک خاص سیستم تعلیق برخودار است. هشت ماه تا یکسال روی این خودرو کار شده و به اتمام رسیده است و در حال حاضر خودروی جدید نیز در حال آماده سازی است.
این کارآفرین گفت: همین خودروی در تصویر از طراحی تا اجرا ساخت مجموعه خودمان است. فرام شاسی از لوله و یک موتور هشت سیلندر پر قدرت ۶۰۰۰ سی سی و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده شده است. تست های انجام شده این خودرو در پیست ها موفقیت آمیز بوده و نسبت به خودروهایی که تا به امروز از آنها استفاده می کردیم عملکرد بهتری داشته اند و تایم های بهتری را ثبت کرده ایم.
این فعال شیرازی در حوزه تیونیگ خودرو در پایان اظهار داشت: امیدوارم سطح مسابقات آفرود در ایران ارتقا پیدا کند و ورزشکاران بتوانند رول گیج های بهتری روی خودروها نصب کنند و از لحاظ زیر بندی به روز شوند و بتوانند سیستم های تعلیق جدید تری را طراحی کننند چون در خودروهای آفرود به سیتسم تعلقی و زیر بندی اهمیت بالایی نسبت به موتورو گیربکس دارد.