ناصر وهاب‌زاده: ناوگان حمل و نقل کشور باید به روزرسانی شود/ برخی از حوادث جاده‌ای به دلیل نبود خط‌کشی و تابلوهای مناسب است/ برای ایجاد فرهنگ‌سازی باید از ظرفیت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بهره گرفت

ناصر وهاب‌زاده: ناوگان حمل و نقل کشور باید به روزرسانی شود/ برخی از حوادث جاده‌ای به دلیل نبود خط‌کشی و تابلوهای مناسب است/ برای ایجاد فرهنگ‌سازی باید از ظرفیت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بهره گرفت

ناصر وهاب زاده پیشکسوت رشته اتومبیلرانی و موتورسواری کشور در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون با اشاره به تصادفات جاده‌ای و میانگین بالای حوادث در خارج از شهر و داخل شهر اظهار داشت:

راهسازی و خیابان‌کشی اصولی دارد که متاسفانه نتوانسته‌ایم آنطور که باید جاده‌های اصولی را احداث کنیم و همین مسئله در داخل شهر نیز مشهود است. جاده ساختن صرفا این نیست که روی زمین خاک بریزیم و سپس روی آن را آسفالت کنیم.

وی در ادامه افزود: در اکثر بزرگراه‌های ما در ورودی و خروجی آنها خط‌کشی وجود ندارد که تقسیم‌بندی انجام دهیم. همین امر باعث می شود که در بیشتر بزرگراه‌ها با ترافیک و نهایتا تصادفات مواجه هستیم. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تصادف می شود ریز بودن تابلوها و نوشته‌های روی آن است. تابلوها براساس دید همه رانندگان اعم از کسانی که سالخورده هستند و چشمشان ضعیف شده باید نصب شود.

وهاب‌زاده خاطرنشان کرد: حروف لاتین چون منقطع است راحت‌تر خوانده می شود ولی حروف فارسی چون سرهم نوشته می شود در جاده تشخیص دادن آن سخت‌تر است. همچنین یکی دیگر از مشکلات این است که تابلوها در جاهای مناسب نصب نمی‌شود و رانندگان دید خوبی نسبت به آنها ندارند.

پیشکسوت اتومبیلرانی کشور تصریح کرد: در اولین اقدام برای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای می بایست ناوگان حمل و نقل کشور به روزرسانی شود و از خودروهای فرسوده در جاده ها استفاده نکنند. متاسفانه چیزی که تا به الان دیده‌ایم این است که تا اتفاقی صورت نگیرد تغییری انجام نمی شود.

وهاب‌زاده گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به عنوان یکی از متولیان آموزش در کشور نقش پررنگی در راستای فرهنگ‌سازی رانندگان دارد. فدراسیون می‌تواند نقاط ضعف و قوت جاده‌ها را متولیان این امر معرفی کند تا درخصوص رفع نواقص اقدام شود. باید یک کار گروهی صورت بگیرد و فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در همه ارگان‌های فرهنگی، رانندگی و ترافیکی کشور معرفی و شناسانده شود و از ظرفیت مربیان و کارشناسان فدراسیون بهره گرفت.

وی اظهار داشت:نیاز است جلسه‌ای با حضور شهردار، رییس راهنمایی و رانندگی، وزارت راه، سازمان ترافیک و ارگان‌هایی که به نوعی با این مسئله مرتبط هستند تشکیل شود و مسائل و مشکلات مورد گفتگو قرار بگیرد و راهکاری برای حل این مشکلات تعیین شود.
باید همه افراد حاضر نظرات خود را ارائه دهند و در نهایت جمع بندی برای این مسئله صورت بگیرد.

  • 15:18
  • 1400/10/28
  • 9257