مسئول کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی: توجه به مباحث کمک‌های اولیه و آسیب‌های ورزشی امری لازم برای ورزشکاران است

 محمدحسین پورغریب: می‌خواهیم برای کل استان‌ها دوره‌های آنلاین دانش‌افزایی پزشکی ورزشی را برگزار کنیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، محمدحسین پورغریب مسئول کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون درخصوص برگزاری دوره آنلاین آسیب‌های شایع و کمک‌های اولیه در موتورسواری و اتومبیلرانی اظهار داشت: برگزاری این دوره یکی از اقدامات مثبت فدراسیون است که قطعا می‌تواند به ورزشکاران کمک شایانی کند. امروزه در دنیا یکی از مباحثی که مورد توجه قرار می‌گیرد بحث ارتقای دانش است.

وی در ادامه افزود: بحث ارتقای دانش در ورزش به دو شکل انجام می‌گیرد. یکی علم تمرین است که این موضوع زیرنظر مربی و کارشناسان به ورزشکاران آموزش داده می شود و دیگری مباحث پزشکی ورزشی است. چراکه اگر ورزشکار به موضوع کمک‌های اولیه و آسیب‌های ورزشی آشنایی داشته باشد درصورت وقوع مصدومیت می‌تواند از شدت مصدومیت جلوگیری کند.

پورغریب ادامه داد: یکی از اهداف ما در کمیته پزشکی ورزشی توجه به بحث آموزش ورزشکاران برای ارتقای علم پزشکی آنها است. این اولین دوره است که توسط فدراسیون درخصوص کمک های اولیه و آسیب های ورزشی برگزار می شود. از آنجا که رشته های موتورسواری و اتومبیلرانی با خطر همراه هستند لازم است که ورزشکاران برای مقابله با آسیب های ورزشی با حداقل آموزش‌ها آشنایی داشته باشند.

مسئول کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون خاطرنشان کرد: هدف ما در کمیته این است که این دوره‌ها برای ورزشکاران کل کشور در حوزه موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شود و با توجه به شرایط کرونایی در کشور از طریق آموزش مجازی دوره‌های دانش‌افزایی را برگزار کنیم. مباحث روانشناسی ورزشی، آسیب‌های ورزشی و بالا بردن ایمنی پوششی ورزشکاران از اولویت‌های کاری ما در این کمیته است.

  • 07:43
  • 1400/05/19
  • 16247