رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین: قزوین ظرفیت بالایی در رشته‌های موتورسواری دارد

محمدرضا لشگری: با کمک نیروی انتظامی مشکل موتورسواران باید ریشه‌ای حل شود

محمدرضا لشگری، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی قزوین درخصوص اقدامات انجام شده در این استان اظهار داشت: در ابتدای سال 1400 با توجه به ظرفیت و امکاناتی که در هیات داشتیم تقویم برنامه‌های هیات اعم از برنامه های آموزشی و مسابقاتی را تدوین کردیم. برنامه های مسابقاتی ما شامل مسابقات داخل استان و کشوری می شود.

وی افزود: سال گذشته ما یک مسابقه رالی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار کردیم که حدود 100 ورزشکار ما مسافت قزوین تا حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را طی کردند. یک مسابقه مشترک رالی آفرود و اندرو را از مسیر قزوین به شمالی برگزار کنیم که به خاطر شرایط کرونایی و قرمز شدن وضعیت فعلا این مسابقه به تعویق افتاد. برای برگزاری مسابقات نیازمند صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستیم.

لشگری خاطرنشان کرد: سعی داریم یک دوره مسابقات رالی آفرود و همچنین مسابقات اسلالوم در استان قزوین برگزار کنیم و امیدواریم که هرچه زودتر شرایط کرونایی بهتر شود تا اجازه برگزاری این مسابقات را داشته باشیم. درحال حاضر ورزشکاران ما در این رشته تمرینات خود را انجام می دهند که از لحاظ آمادگی در شرایط مطلوبی باشند.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های آتی ما در هیات استان قزوین برگزاری یک دوره مسابقات برای رشته‌های اندرو و کراس است. استان قزوین ظرفیت بسیار بالایی در رشته های موتورسواری دارد و همیشه با حضور مسابقات کشوری ورزشکاران ما موفق به کسب مدال شده اند. درحال حاضر به دلیل شرایط موجود فعالیت ورزشکاران ما کم شده است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین اظهار داشت: برای جلو بردن برنامه ها و عملی کردن آنها نیازمند نگاه ویژه فدراسیون و مسئولین استانی هستیم. متاسفانه در قزوین ما فاقد یک پیست استاندارد هستیم و همین موضوع مشکل جدی را برای ورزشکاران ما ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: رشته های موتورسواری و اتومبیلرانی از آنجایی که در مسابقات بین المللی کمتر حضور دارند و موفق به کسب مدال می شوند در استان زیاد به آنها توجه نمی شود که برای حل این مشکل نیازمند حمایت فدراسیون و دیگر مسئولین ورزش هستیم. یکی دیگر از مشکلات ما در استان برخورد سلیقه ای با موتورسواران است و هرچه زودتر باید موتورسواران ساماندهی شوند و با کمک نیروی انتظامی مشکل موتورسواران به صورت ریشه ای حل شود.

  • 11:57
  • 1400/05/06
  • 17277